اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

فجر ۴۲| دهه فجر گامی نو در تحققِ تمدنِ نوین اسلامی

در قلب جریان همیشه سربلند شیعه و در فلات غیرتمند ایران‌زمین، بار دیگر نبض بصیرت و شریان پاک ایثار به تکاپو می‌افتد تا انقلاب غیرتمند ایران اسلامی را به جریان انقلاب مهدی موعود(عج) پیوند ‌زند.

فجر ۴۲| دهه فجر گامی نو در تحققِ تمدنِ نوین اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، وقتی صدای پای بهمن از کوچه پس کوچه‌های خاطره‌ها به گوش می‌رسد، گویی شهیدانند که آمده‌اند برای بیعت دوباره، برای هشدار و تذکر و بیداری.

بهمن که از راه می‌رسد، شهیدان پیمان‌نامه خونین شهادت را برای تجدید امضای تک‌تک ما می‌آورند تا فراموش نکنیم که باغبان لاله‌ها امام مهربان بود و سایبان لحظه‌ها نگاهش که هنوز هم نگران باغمان است. 

هر بهمن، امام (ره) است که دوباره بر بال ملائک به دیدارمان می‌آید و کوچه‌های باغمان را پر از نسترن و نیلوفر می‌کند، گام‌هایش همه جا یاس می‌کارد و عطر گل‌های بهاری را بی دریغ همه جا می‌پراکند و زمین ندای "بوی گل سوسن و یاسمن آید" سر می‌دهد؛ چراکه دیو بیرون رفته و فرشته درآمده است.
 
و امروز، در این مطلع فجر، پرهای بافته را بگشا که تندیسی به لطافت نسیمِ رویِ امام(ره)، چونان تمثیلی جاندار از این دیار می‌گذرد و با تبسمی پاک، عشقی بی‌آلایش را از دروازه شرق عبور می‌دهد تا خورشید را به طلوعی دوباره فراخواند.

پرهای بافته را بگشا که تیغه‌های نور در رگ‌های ظلمت می‌دود، دانه‌های مدفون را به تجربه‌ای نیازموده دعوت می‌کند، اکنون باغ در انتظار مولودی جدید است.

پرهای بافته را بگشا تا برای محشریان پلی از پیغام عبودیت سازیم و سرود پیروزی و آمدن آفتابی سرخ را همگی به یک آهنگ بخوانیم چراکه در مثل امروزی، رهبر محبوب خلق پس از فراقی دردآلود به وطن بازگشت و در مسیر پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، دهه فجر شکل گرفت.

دهه‌ فجر، در حقیقت مقطع رهایی ملت ایران و بخشی از تاریخ ماست که گذشته را از آینده جدا کرده است.

دهه‌ فجر، آینه‌ای است که خورشید اسلام در آن درخشید و به ما منعکس شد، اگر این آینه نبود، باز هم مثل همان دوره‌های تاریک قبل، باید می‌نشستیم و فقط اسمی از اسلام می‌آوردیم.

دهه فجر در حقیقت ولادت امامت در این کشور است؛ به همان معنایی که خود امام(ره) و اسلام برای ما ترسیم کرده‌اند.

در آستانه طلوع بهار پیروزی، پژواک پیام انــقـلاب اسـلامی ایـران با درنوردیدن تمامی مرزهای جغرافیایی، سیاسی و انسانی در آن‌سوی آب‌های آزاد و در سایر بلاد اسلامی و کشورهای آزادی‌خواه و عدالت‌طلب به گوش می‌رسد و پیام صلح و استقلال و آزادی ملت بزرگ ایران و مکتب نورانی روح بلند دوران، خمینی کبیر(ره)، در گوش میلیون‌ها آزاده حقیقت‌جو در سرتاسر گیتی، طنین‌انداز شده و انعکاس صدای آن در میان ملت‌های مسلمان و کشورهای منطقه خاورمیانه، لرزه‌ای بزرگ بر اندام استکبار جهانی انداخته است.

دهه خجسته و مبارک فجر، روزهای پاینده‌ترین جشن بالندگی و سر‌افرازی در تقویم انقلاب اسلامی است که یادآور اعجاز دستان به هم پیوسته ملت بیدار و پر افتخار کشور عزیزمان است.

دهه فجر یادآور نغمه‌های سرخ و جاودانی است که در رهگذر بادهای تند پاییزی، چکامه بلند فریاد سرودند و در چشم‌انداز آفتاب و سایه‌سار ایمان خویش، در موج خون شناور گشتند.

دهه فجر، میقات ده روزه یاران انقلاب است که پیشِ پایِ امام امت(ره)، فرشی از حضور گستردند.

دهه فجر، میقات ده روزه یاران انقلاب است که پیشِ پایِ امام امت(ره)، فرشی از حضور گستردند.

دهه فجر، کلید گشایش درهای آزادی و پیروزی و میثاق دوباره و همواره با خون شهیدان و آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است.

فراموش نکرده‌ایم که پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در یکی از مهم‌ترین مناطق راهبردی جهان، آن هم در حوزه نفوذ امریکا و در همسایگی شوروی، پدیده‌ای عجیب و معجزه‌گون به شمار می‌رفت که اراده کرده بود هنرمندانه، دین را به عرصه حاکمیت بشری بازگرداند.

با ظهور الهام بخش این قدرت روز افزون و حرکت عظیم، نظام سلطه و استکبار، وحشت زده، منفعل و مستأصل، برابرِ آن، صف‌آرایی همه جانبه‌ای را طراحی و در تقابلی چهل ساله، تاکنون انواع سناریوهای سخت و نرم را در اشکال و سطوح متفاوت برای دشمنی با ایران اسلامی عملیاتی کرده است.

به فضل الهی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با اهتزاز پرچم ولایت فقیه، تحت زعامت و رهبری‌های داهیانه و حکیمانه امامین انقلاب اسلامی و به پشتوانه حضور آگاهانه، مومنانه و انقلابی آحاد ملت عظیم الشان ایران در عرصه‌های مختلف دفاع از انقلاب و دستاوردهای سترگ آن و پای‌بندی به آرمان‌ها و ارزش‌های بلند شهیدان، از تمامی میدان‌های مصاف با دشمن  از فتنه، آشوبگری و تجزیه‌طلبی ضد انقلاب در ماه‌های اولیه پیروزی تا جنگ تحمیلی هشت ساله و سپس در جدال با توطئه‌های شوم و شیطانی بعد از دفاع مقدس مانند فتنه‌های ۷۸، ۸۸ و ۹۸ سربلند و سرافراز بیرون آمده است.

 خوب است بدانیم که امروز نیز به برکت همین پشتوانه‌های الهی و مردمی با فائق آمدن بر تحریم‌های ظالمانه و جنگ همه جانبه اقتصادی امریکا و متحدان شیطان بزرگ، پیش‌روندگی تمدن‌ساز خود را ورای محاسبات و مناسبات ساخته و پرداخته اتاق‌های فکر بلوک سلطه و صهیونیسم ادامه خواهد داد.

روند سقوط قدرت امریکا و پایان دوران ابرقدرتی کاخ سفید شتاب یافته است.

در ایام گرامی‌داشت اولین سال پس از چهل سالگی انقلاب اسلامی، حقایق و واقعیت‌های موجود نشان می‌دهد؛ روند سقوط قدرت امریکا و پایان دوران ابرقدرتی کاخ سفید شتاب یافته است.

در مقابل، به‌رغم خواست خناسان داخلی و خارجی، این ملت ایران و انقلاب اسلامی هستند که با تاسی به قرآن، اسلام و ولایت، در هندسه قدرت جهانی تجلی شکوهمند و افتخارآمیزی برای امت اسلامی و بلکه ملت‌های حق‌طلب و عدالتخواه عالم رقم زده‌اند.

 حال در این لحظه‌های باشکوه و شورانگیز، یاد، خاطره و آرمان بلند قافله شهیدان انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعین حرم و حریم امنیت کشور به ویژه بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران حضرت روح الله (ره) را پاس داشته و در خجسته ایام الله دهه فجر که در تلاقی با ایام ولادت حضرت فاطمه(س)، ایام الهام‌بخش و معناداری را رقم زده است، با تاکید بر نصب العین قرار دادن منویات و رهنمودهای مقام عظمای ولایت و رهبری(مدظله العالی)، آرزومند حضور بیش از پیش جمهوری اسلامی در رقم زدن مناسبات جهانی و پیشگام بودن در تحقق تمدن نوین اسلامی هستیم.

بدون شک، دیوهای زمانه نخواهند دید درخشش فرشتگان راسخ و ثابت قدم و حضور جوانان مومن و انقلابی و  پای کار انقلاب اسلامی و تشکیل دولت اسلامی و شکل‌گیری جامعه اسلامی را که نماد واقعی "جاء الحق و زهق الباطل إنٌَ الباطل کلن زهوقا" خواهند بود و سوار بر توسن عشق و امید، پاسدار آرمان‌ها تا ظهور حجت حق(عج) و تشکیل دولت کریمه ایشان، بر بال‌های قدرتمند سرخ و سبز این انقلاب و در این مسیر روشن، حرکت خواهند نمود.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول